Het D&I Platform van OnderhoudNL heeft een onderzoek uit laten voeren onder de leden naar het softwaregebruik binnen de bedrijfsvoering. Het onderzoek in 2017 is een vervolg op het onderzoek in 2014, zodat trends en ontwikkelingen in beeld zijn gebracht. Ook is in 2017 een verbinding gemaakt met de beleidsplannen van de diverse sectoren binnen OnderhoudNL.
Doel
Doel van het onderzoek was inzicht te krijgen in het huidige softwaregebruik en in de mogelijkheden om de efficiëntie te verbeteren. Ook is in kaart gebracht welke aanvullende behoeften er bij de bedrijven zijn op het gebied van software/digitalisering, vertaald per OnderhoudNL-sector. De resultaten zijn verwoord in een rapport en een softwaregids.
Onderzoeksrapport
Leden kunnen het rapport gebruiken om kennis te nemen van de software die op dit moment beschikbaar is en wordt gebruikt om de eigen bedrijfsvoering verder te verbeteren. Niet alleen voor generieke ERP- of calculatiesystemen, maar ook voor specifieke onderwerpen als uitvoeren van inspecties, resultaatgericht samenwerken, planning, voortgangsbewaking, materieelbeheer, MJOP of kilometer- en salarisadministraties. De uit het onderzoek naar voren gekomen wensen en behoeften van de lidbedrijven geeft OnderhoudNL op collectief niveau door aan softwareleveranciers.
Softwaregids
Deze gids bevat een overzicht van de door OnderhoudNL-leden gebruikte software, gerubriceerd naar deelonderwerp van het bedrijfsproces. De gids is bedoeld als ondersteuning van onderhoudsbedrijven die zich willen oriënteren bij het (verder) verbeteren van hun bedrijfsproces via automatisering.
OnderhoudNL-leden kunnen, na inloggen op het besloten ledengedeelte, de Softwaregids en het Onderzoeksrapport inzien en/of downloaden.
Wilt u ook gebruik maken van deze handige informatie of de ondersteuning van OnderhoudNL? Dat kan!
Meld u aan voor een jaar gratis OnderhoudNL Proeflidmaatschap. U bent van harte welkom!